Snällt att jag får vara med dig Livet!

Jag älskar dig för det

Glad alla hjärtans dag mina hjärtan

Publicerad 2013-02-14 12:24:00 i Allmänt

Efter mitt förra försök att lägga upp ett blogginlägg som slutade i att internet och inlägg försvan helt när jag publicerade så har lusten varit lite borttappad. Men sådant tänker man inte på när det är alla hjärtans dag så jag ska därför ge detta ett nytt försök.

 

En kort resume från förra inlägget som inte går att läsa är att jag anlänt till mitt nya hem här i sydney, jag har kört bil på fel sida vägen (alltså den vänstra) villket var rätt svårt och farligt eftersom vindrutetorkarna alltid åkte på när jag skulle blinka, jag har lekt med barn, lärt mig rutinerna i en annan familj och nu har också en fettisdag, en alla hjärtans dag, vandring till skolbussen varje morgon och ett besök av manne gått förbi.

 

Det är underbart skönt att packa upp väskan i sitt egna rum efter två månaders resande som bestått till väldigt stor del av att packa och packa upp väskan, att tvätta och torka kläder på något vis, att handla och laga mat i nya kök nästan varannan dag och att konka på gitarr, tung väska på ryggen, tung väska på magen och matkassar i händerna.. Det är helt enkelt skönt att ha någonstans att bo där det finns en tvättmaskin, tvättlinor, kyl med mat i, spis man kan koka på och rena bestick som man kan äta med. Det är konstigt hur känslan av att bo i ett hus plötsligt kan bli väldigt viktig efter bara två månader utan hus. 

 

Pappan i  familjen jag bor hos är svensk, mamman har bott i sverige så hon pratar svenska, den äldsta som är tio år pratar nästan flytande svenska och den yngsta som är sju pratar bara engelska vilket är bra för mitt språkutvecklande. jag jobbar två timmar på morgonen och tre timmar på eftermiddagen och det är sjukt skönt att ha hela dagarna lediga så man kan göra olika saker. Det är rätt lång in till stan med tåg men idag var jag in för att göra lite snabba ärenden. Det som stog på listan vara att reparera mannes SD-kort innehållande alla bilder från hans resa, med mig hem hade jag även en hatt (vilket är ett måste för tillräckligt skydd mot solen enligt alla australiensare) ett par byxor och en tröja. Lite presenter måste man väl ändå kunna unna sig på självaste alla hjärtannes dagen!

 

Jag har fått världens finaste nalle av världens finaste kille, jag har också fått en fin ros av min fina värdfamilj 
 
Semlorna blir nästan lika goda här med torrjäst och hemmagjord mandelmassa som hemma. De är dock svårare och mer tidskrävande att baka på det viset! 
 
Semmelkalas!
 
Det har varit skönt med en lekavbytare i veckan, det kan bli rätt krävande att vara lekledare dygnet runt. han blev snabbt en favorit hos tjejerna och jag vet inte hur jag ska kunna överträffa detta igen. 
 
Här är mitt rum
 
Och här är ett av våra tvättprojekt som vi precis har flyttat från skuggsidan till solsidan som jag numera kommer slippa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela