Snällt att jag får vara med dig Livet!

Jag älskar dig för det

Kul att städa med nya monstermunnstycket

Publicerad 2013-02-26 04:30:00 i Allmänt

Ni tror att jag har ett slött jobb.. ja men det var ju exakt det jag skaffade mig!
 
Jag kliver upp 7 måndag till fredag och börjar med att väcka tjejorna, sedan äter vi frukost, jag fixar lunchlådor och ser till så att de gör allt som de ska göra. kl 08:30 börjar vandringen ner till skolbussen, det är inte alls särskillt långt. När jag sett att de sitter på bussen och vinkat dem hejdå så går jag åter hem och är hemma kl 09:00. Då får man se vad dagen har att erbjuda, kanske en shoppingrunda, flanering på stan, fara till havet och sola, träna på gym eller i parken eller kanske bara ta det lugnt och läsa en bok här hemma. Jag har absolut gott om tid innan det är dags för att hämta tjejerna igen, och det absolut bästa är att jag har hunnit göra mig iordning samtidigt som de gjort det så aktiviteteno kan börja på en gång. Vid 15:40 börjar jag gå hemmifrån för att hämta upp tjejerna igen. Då är det dags för afternoon tea eller "fika" och läxläsning, efter det hittar vi på någon förhoppningsvis rolig aktivitet fram till att vi äter middag med familjen kl 18:30. Tisdag och torsdag har jag mina matdagar så då är det jag som förbereder middag medans tjejerna roar sig med varandra. 
 
En dag i veckan brukar jag däremot avvara till att städa istället för att roa mig när barnen är på skolan, då damsugar jag hela huset, ångskurar nedervåningen, städar kök osv. Ser till så att det ser snyggt ut. Tvätt tvättar jag, hänger och viker lite sporadiskt, precis som man gör när man lever och tvättar sin egna tvätt. Det kan inte vara allt för lät att vara hemmafru, men man kan fortfarande inte riktigt se det som ett jobb, man har det jäkligt bra om man jobbar 5 timmar om dagen med sådant som de flesta mammor gör utanför sitt jobb. 
 
Idag hade jag en extra rolig städdag eftersom jag provade det nyinköpta munnstycket, det lät som en gräsklippare plus en damsugare och jag började fundera på om det verkligen var så smart att bruka detta barfota eller om jag egentligen skulle behöva något stålhätteaktigt på fötterna.. Det var sjukt bra i alla fall och det ligger inte ett skräp kvar på mattan längre! Ett redskap som jag däremot inte kommer så bra överenns med än är ångmasknen som i detta hem har ersatt den traditionella skurhinken och skurkäppen eftersom inte parketten ska bli för blöt. Den blir knabbt fuktig, den blir heller knabbt ren, munnstycket är riktigt litet, man måste gnugga samma ställe sjukt många gånger om man ska se någon skillnad och det är riktigt riktigt trögt att gnugga med dendär saken. Aja, I guess we´re in the 2013 nu..
 
 
Bra grej
Dålig sak

Kommentarer

Postat av: Magdalena Holmner

Publicerad 2013-02-26 10:51:59

Så roligt att läsa lite här. Skön blogg Moa! Kram Magda

Svar: Vad roligt att du tycker det Magda, hoppas allt är bra hemma! Kram
Moa Stromkvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela