Snällt att jag får vara med dig Livet!

Jag älskar dig för det

Jag ska åka till ett paradis

Publicerad 2013-05-27 15:06:50 i Allmänt

 
Förra veckan fick jag veta att jag ska vara ledig i två hela veckor nästkommande skollov, alltså i början på Juli. Jag har därför bokat en resa till Cook Islands, en ö i Ocianien någonstans mellan Fiji och Tahiti. Det var en riktigt skön överraskning eftersom det börjar kännas lite tungt här i Sydney under vintern. Trots att man vissa dagar kan sola och svettas så kan man aldrig lita på att man kommer överleva med shorts och t-tröja särskillt länge eller långt utanför dörren.. Cook islands alla öar ser verkligen ut som ett paradis på googles bilder och eftersom google är en mycket pålitlig källa så litar jag på den. 
 
Idag har jag lagt ner lite själ i att försöka få mina knän friska igen vilka jag inte har kunnat använt riktigt på ganska exakt ett år nu.. Har kännts ganska hopplöst på sistonne när ingenting som ska funka har funkat, när jag inte ens kan promenera en hel (eller ens halv) dag utan att ligga och grina på kvällen och när smärtan bara blir värre av att sitta stilla eller sova. Det går lite i perioder hur ont och hur ofta jag har ont beroende på hur mycket jag belastar dem och så men denhär veckan har varit olidlig. Sjukgymnasten jag var till idag gav mig elbehandling, fler stretchövningar, mer kunskap, tejpning av knän, tryckbehandling och almänna tips på hur jag ska kurera mina löparknän. Om jag inte blir bättre på en vecka nu vilket inte är särskillt troligt rekomenderar han kortisoninjektion vilket jag börjat tro är den enda utvägen. Han var riktigt bra och allt såg lite ljusare ut när jag lämnade stället.
 
Jag har bokat en annan resa också, min hemresa! Mamma och pappa skrattade bara åt mig när jag sa att jag skulle försöka fixa så jag kom hem till urkult i sommar. För "vem vill vara i Näsåker när man kan vara i Australien??". Australien är kallt och jag tycker att näsåker är fint, klart att jag måste hem till urkult! Det känns skönt att ha ett datum, veta när jag ska komma hem, veta hur många dagar jag ska kryssa innan flyget lyfter. Det är också skönt att fylla upp tiden här med en sista härlig resa, en riktigt lugn en som variation och skönt att komma hem ett tag innan hösten ska till att rivstarta med något man inte riktigt vet vad det är än. 
 
 
 
Här ska jag inte fiska utan ligga på stranden i två veckor. Kanske hinner med lite snorkling, dykning eller bergsbestigning också, men det vet man aldrig. 
 
 
jag har tagit till alla medel för att försöka bli frisk nu och dethär är det absolut sista innan sprutan sitter där den ska. 
 
 
Det jag är mest glad över är att jag vet när jag får träffa denhär killen igen, och att det inte känns om alldeles för länge längre. 
 
 
Då får han vara såhär glad!

Kommentarer

Postat av: lars emanuel

Publicerad 2013-05-28 18:04:29

Klart jag kommer bli så glad, minst! Men kommer nog inte ha lika fina "de viktigaste att packa" :P

Svar: Haha, vilken tur då! Kanske får ta med mig dem, lär behövas nu när jag kommer redan till sommarn ;)
Moa Stromkvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela