Snällt att jag får vara med dig Livet!

Jag älskar dig för det

Min helg

Publicerad 2013-03-17 12:41:26 i Allmänt

Helgen började med fredag, den var lugn ända tills jag kröp ut ur vårt lilla hus för att på kvällen spela bowling med vårat stående fredagsgäng. Det var en mycket trevlig tillställning med fin bana bra musik och blinkande lampor. Efter segrar och förluster skulle vi gå vidare på blue gum och relaxa av oss alla känslor men eftersom några var hungriga fick detta ske på McDonalds istället. Man ska inte säga bu och bä åt McDonalds bara för att man är uppvuxen på Grill 1:ans hamburgare, nog för jag hade ätit fredagsschnitzel och inte skulle käka, men Donken bjöd trots allt på en helkväll fylld av prat och skratt. 

Helgen fortsatte med lördag, den började med gym och när jag kliver ut från den bunkern står solen mitt på himlen och det enda jag kan tänka på är att käka picknik i Botanic gardens. Jag gick därför hem och började baka pajer och scones för att bjuda några till min middags picknik. Jag packade ner allt i en stoor väska och släpade den ända in till stan där mötte jag upp med två tjejer och vi började vandra till trädgården där vi slog oss ner för att vänta på två tjejer till. Det tog ett tag, men när de andra väl hittat oss kunde kalasandet börja, gott som bara den! Vi gick sedan mätta vidare för att kolla på de storslagna fyverkerierna som varje lördag skjuts i darling harbour och som alltid slår oss med bravur i olika former. Eftersom alla förutom jag härstammde från kära landet Germany så fick jag efter att ha mött upp med ännu fler tyskar lyssna till en hel del otydliga konversationer. Jag kommer antagligen vara bättre på tyska än engelska när jag kommer hem härifrån..
 
Idag sken solen också starkt när jag drog upp gardinerna och gick ner för att äta lyxfrukosten som serveras på söndagar. Efter frukost skypade jag med mamma ett tag som var vaken väldigt sent och när jag sa att jag nog måste sluta för att jag skulle skynda mig till stranden pekade hon "fuck you" och sa att hon hade jobbat 18 dagar i sträck. Snäll mamma <3 
 
(Mamma sluta läsa så vi kan fortsätta vara vänner)
Det blev en rätt bra dag på stranden om än lite blåsig. Stranden som jag testade idag verkade vara nån slags surfarstrand, kanske därför det blåste så mycket, men det var bra för mig som då fick vara ensam uppe på stranden. Jag hittade en liten grop där jag bäddade ner mig och "vilade" ett tag. När jag hade vilat några timmar, så pass att tankarna börjat vandra väldigt långt bort, kvicknade jag plötsligt till och när jag sömnigt tittar upp ur gropen så  har hundra skrikande och springande barn ersatt dedär fem tysta, solande vuxna. Detta chokerade mig lite eftersom de var ungefär fem meter från mitt lugnaställe och jag beslöt mig för att börja röra på mig. Jag gick ett litet track som fanns uppför en klippa och sedan la jag mig på gräsmattan bortanför stranden och sanden och fortsatte med att njuta av den varma solen och lediga dagen.
 
 
I väntan på picknick!
 
 
De tyckte mina "svenska" pajer, som jag inte visste var särskillt svenska var riktigt yummyiga! 
 
 
Vi vandrade stråket förbi operahuset och harbour bridge
 
 
Mamma hade rätt i att det huset var rätt speciellt, blir som lite tagen av det varje gång jag ser det.
 
 
Stranden var rätt liten men jättefin med klippor runt om den. Från tracket såg man en ny strand bakom varje klippa och en ny klippa bakom varje strand! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela