Snällt att jag får vara med dig Livet!

Jag älskar dig för det

Göra stan på mannevis

Publicerad 2013-02-27 06:31:53 i Allmänt

Uppe i brisbaine kom vi till den insikten att mitt "göra stan" inte riiktigt var detsamma som mannes "göra stan". I min mening handlade det mer om att gå ut på stan, kolla affärer, kanske shoppa om man vill och ta en fika på ett utecafé, medans det i hans mening handlade om att kolla på botanic gardens, se art gallery och vandra beach stråket. Inte tokigt det heller bara ett annorlunda sätt att göra stan på.

Idag har jag därför efter nästan 4 veckor i sydney äntligen turistat mig ner till oprahuset för att få se det på nära håll, det var riktigt fint och riktigt stort. Efter oprahuset tagit mig med storm vandrade jag vidare till botanic garden vilken i min mening var mycket mer slående än den uppe i Brisbane. Kanske berodde det på att jag då berett mig på fashion men fick buskar och att jag nu berett mig på buskar men faktiskt fick en riktigt fin garden. Den var verkligen fin och det var skönt att vandra runt där bredvid havet en sådan här solig dag. Jag lade mig och vilade i skuggan ett tag för att riktigt njuta av att vara i ett soligt land och samtidigt ha fritid, det var inte alls dumt och en fin dag någon gång ska jag åka in till stan bara för att få lägga mig i botanska garden och sova!
Ha det gott!

 
Fint hus!
 
 
Ute och turistar
 
 
Fint och mysigt att ha en sådan trädgård mitt inne i stan
 
 
Sträkte på mig under vistelsen idag, taket är ju faktiskkt swedish Höganäs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela