Snällt att jag får vara med dig Livet!

Jag älskar dig för det

Aussie levererar

Publicerad 2013-03-14 11:34:04 i Allmänt

Ytterligae veckor har passerat och jag börjar göra mig bekväm  i min vardag här i sydney. Snart har jag jobbat lika länge som jag reste östkusten men dagarna och veckorna  känns snabbare när man jobbar, inte för att jag har roligare men för att jag har början och slut på varje vecka och för att man inte är lika effektiv med att hela tiden göra aktiviteter när man har ett hem. Det ska det bli ändring på, i veckan ska jag ut och vandra i alla fina nationalparker som finns här runt sydney, man har ju faktiskt oändlilga möjligheter när man alltid har en bil att tillgå! 
 
Så dagarna som passerat har bestått av mycket träning mitt på dagarna och på kvällarna. Måste berätta om min väg till gymet dit jag ofta tar cykel. Det är en bit, kanske en kvart att cykla så man cyklar gärna på i rätt bra fart för att komma fram någon gång och det rullar även rätt bra på ditvägen i nerförsbackarna. Såå.. häromdagen när jag dundrade fram på morsans (i huset) gamla mountainbike kliver det plötsligt, från ingenstans, ut en man rätt i gatan som stirrar på sin telefon och stannar till mitt i körfältet. Jag börjar se mig om efter mina möjligheter där att hinna bromsa inte var en av dem, utan antingen skulle jag ramma mannen eller också svänga några grader vänster där det dock stod en en och en halv meters betongpåle uppstickandes ur asfalten. Under min panikslagna analys av läget för jag fram ett slags mjukt "aaaaaaaaaaaah" som mannen hinner uppfatta precis innan jag knäcker honom och istället hoppar åt sidan. "Puh" nära ögat var det enda jag han tänka när jag blåste vidare. Nu kör jag alltid lite saktigare i den backen!
 
På min väg till gymmet hittade jag även en dag en banderoll som sa "join rock and soul choir today!" så jag tänkte;
- varför inte??
när jag ändå gillar att sjunga, så jag ringde och det var bara för mig att komma. Det var som förväntat mest äldre damer med en blandning av nån 40 åring och nån man,men alla var väldigt trevliga och det var riktigt kul att sjunga i en kör utan att sjunga om Lord. Rockmannen som höll i det hela riggade upp med synth mickar och världens högtalarsystem så vi sjöng till det riktiga soundtracket hela kvällen, coolt! 
 
Tjejerna i de norra delarna av stan  har hittat ett perfekt fredagshak uppe i waitara inte alls långt från mig, Blue Gum heter stället där man kan ta en öl, cider eller en drink om så önskas och jag måste säga att det var förvånansvärt mycket folk som höll hus där uppe i waitara. Jag trodde att vi hade hittat ett ställe på andra änden av jorden när vi inte hängde inne i själva stan men det var över ok. Förra fredagen drog vi också senare vidare till en karaoke bar bara över gatan vilket var riktigt spännande när jag aldrig varit på en förut (bara drömt om en). Det var ungefär som att gå på hotell Färnlöfs i ramsele och sjunga karaoke med mammor, pappor och andra bybor, man kan dock göra det mesta till ett sjyst hak! Dagen efter samlades vi igen för lite Laser Dome i Darling Harbour, sjukt kul, när vi kom ut till hamnen igen så skjöts det vinnar-fyverkerier till min ära också, det var nästan ett övedrivet firande måste jag säga! Sen fick jag höra att det skjöts fyrverkerier där varje lördag klockan nio men det hör inte till historien. 
 
Hare gött allihopa!
 
 
Waitaras populärste (och enda) karaokebar
 
 
Jag och Michael Jacksson gjorde ett performance tillsammans!
 
 
Darling Harbour är ett finfint ställe!!
 
 
I onsdags låg jag på stranden hela dagen, perfekt väder (inte ens för varmt!!) inte ett moln så långt mitt öga kunde nå och jag inser att jag har det rätt slappt här ändå. Klev upp med tjejorna kl 7 var hemma kl 9, åkte direkt till stranden och Anders säger att han hämtar tjejorna på eftermiddagen!! TACK! kom hem lagom så jag hann träna innan middagen :DD 
 
 
Juste! Bilden är lite suddig men jag bor ju faktiskt i samma land som Crocodile Dundee nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela