Snällt att jag får vara med dig Livet!

Jag älskar dig för det

Regnet kan själv ställas in

Publicerad 2013-02-25 23:18:06 i Allmänt

I Fredags var planen att åka ut till Bondi för att gå ett fint beachtrack mellan bondi och coogee med några andra au pair tjejer. Egentligen jobbar jag på fredagar också men min snälla host mamma hade ordnat så att hon kunde lämna och hämta barnen idag. Jag packade därför väskan kl 06.30 för att tidigt vara redo att sätta mig i bilen så jag skulle hinna möta upp de andra där ute vid kusten. Just när jag är färdigpackad och redo att åka får jag ett sms om att det är regn och att vi borde gå någon finare dag. Hela grejen som var ungefär världens största grej att fixa blev alltså inställt på grund av några regnskurar.. Såhär bortskämd med vädret är man då inte i sverige, där firar man midsommar även om den innehåller snöblandat.
 
Så idag tog jag istället bilen till en grannförort för att käka lunch med några andra, hade ingen aning om vart jag skulle egentligen men jag chansade några gånger och körde fel rätt många gånger innan jag äntligen kom fram. Något som däremot var trevligt under min stadskörning var att så många andra bilar tutade och hejade på mig, jag måste verkligen se trevlig ut, vilket värmer.
 
Bilder på några andra stigar som blivit trampade på av oss här i australien
 
Regnskogsvandring på Fraser Island, det var en sjukt fin liten led
 En längs havet vandring som var fin.
Gick förbi Byron bays kända fyr
Glass house mountains är bland de finaste ställena jag har varit på, det var fina berg överallt.
Påväg till berget som vi sedan besteg, det blev lite mer avancerad klättring än vi väntat oss men det var kul. Vår "led" är det ljusa på berget
Uppförs
uppe
Ser ni vad jag såg?? Det är två fria kängrusar som stod och kollade på oss! 
Ute med barnen på promenix

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela