Snällt att jag får vara med dig Livet!

Jag älskar dig för det

Beautiful Asia

Publicerad 2013-03-16 22:35:00 i Allmänt

Tankarna vandrar från Australien till resor i Asien till hem. Det är rätt perfekt att stanna till några extra veckor i Asien när jag ändå kommer att mellanlanda där innan jag åker hem. Det hade vart sjukt skönt för mina ben också, för resan hit till Australien måste minst vara bland topp tre värsta saker jag har gjort. Nästa helg ska jag se Bruce springsteen, jag ska se BRUCE SPRINGSTEEN äntligen! Min första tanke när Felicia berättade att hos också ska se han hemma i Sverige var hur jäkla synd det är om han som måste fara och flyga så långt med så kort tid mellan alla flygningar.. 
 
Husomhelst så har jag funderat på att möta upp Tildoo i Asien i september när jag slutat jobbat här och hon har slutat på golfbanan?? vilket skulle vart ungefär hur nice som helst. Grejen är bara att i underbara asien ser det ut som att det regnar jämt och ständigt.. Det lilla jag har kollat upp säger att det är väldigt mycket regn i september i de länderna, hoppas jag har fel, och det kan inte vara hela asien!?!? 
 
Min värdfamilj berättade förra veckan om en resa som de gjorde för väldigt många år sedan. Den resan bar till inget mindre än Nepal och Himalayas bergskedja. Sedan dagen när de först berättade om resan så har jag varit helt såld, jag googlade lite och det hjälpte inte att den bästa tidan att åka var i just SEPTEMBER, det är ett fattigt land säkert jätte intressant att se, det är billigt och det är omgivet av massa andra spännande länder som man billigt kan flyga till när man efter en veckas vandrande och tältning/stugboende vill ha en riktig semester på en vit strand och ett, fint kanske vara att ta i, hotell. Har dock bara sått fröet hos Tilde än så länge vilket hittils inte heller än har börjat gro som det ser ut.. men ååå så fantastiskt. Det är den bästa resan de har gjort och då har de gjort mer än bara en charter till Mallis och de säger att de absolut kommer att åka dit igen när de bara får chansen. Aja, Nepal kanske inte var det första som slog Tilde när hon tänkte asien men men.
 
 
 
Jag förstår varför de blev så tagna av resan, jag blir tagen bara av bilderna..
 
 
Jag vill gå på de bergen (det kommer vara varmt fast det ser snöigt ut tilde)
 
 
gomat
 
 
asiaasia
 
 
 
 
det är fint.

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2013-03-20 15:28:48

Vart ska du se Bruce?

Svar: Vi såg han på en inomhusarena mitt i Sydney där de hade os förut, han var braa!! :D
Moa Stromkvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela