Snällt att jag får vara med dig Livet!

Jag älskar dig för det

Paradis är bättre i verklighet än i drömmar

Publicerad 2013-07-20 14:36:54 i Allmänt

De två sista lediga veckorna här i Australien kunde inte spenderas på ett bättre sätt än vad de gjordes på Cook Islands. Måste erkänna att googles bilder ljuger, detta kan inte upplevas genom bilder...
 
Jag landade och spenderade min första vecka på huvudön Rarotonga, där var det fint med både bra och dåligt väder, tyvärr inte 100% pressa dagar, men då hanns det med att tappa bort sig i djungeln, gå rätt track i djungeln, äta helstekt gris, snorkla, åka på cruise osv. 
 
Andra veckan bestämde jag mig för att besöka en grannö vid namn Aitutaki. Där var det så fint så jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta men det kom bara ut skratt. Finheten och lugnet slutade aldrig riktigt att eskalera och att relaxa var inga svårigheter. Vädret var helt plötsligt perfekt och livet var hakuna matata. 
 
Vädret var fint vid hemkomst till huvudön också och trots dramatiken och problematiken som kom av att planet blev inställt mitt i natten var det inte helt fel att få en extradag på ett fint resort. 
 
Påväg mot vandring i djungeln!
 
Hade turen att bli bjuden på denna underbara linchbufffén under dagarna i rarotonga bestående av grillad tuna, coleslaw, korv, lök, banan och gud vet allt gott
 
Planet var inte av den störta sorten men helt ok
 
Det tog mig hit så det var överkomligt. Här fick jag sola för mig själv nästan hela dagen. Väldigt, fint, lugnt och skönt.
 
Andra dagen bar det ut på kryssning, på en kinesisk gammal båt, dit det om möjligt var ännu finare
 
Mycket blått och vitt
 
mycket fint
 
Efter alla kokosnötsuppvisningar var vi tvungen att plocka, skala, öppna, dricka och äta vår egna kokosnöt!
 
Jag hade turen och återvände till ett välkomnande, solvänligt sydney ist för det kalla regniga som jag lämnade, nu börjar man däremot känna att det trots allt är mitt i vintern igen.. Kul att träffa hela famljen som varit ute och rest på olika håll så länge var det också.
 
Tack och hej nu har ni inte frid och fröjd länge till! hihi

Kommentarer

Postat av: ZOOFIE

Publicerad 2013-07-23 21:33:16

Wow. Verkligen wow. Jag älskar då du delar med dig av bilder, speciellt såna här bilder som verkligen får en att vilja resa. Hoppas du har the time of your life där borta! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela