Snällt att jag får vara med dig Livet!

Jag älskar dig för det

Idag är det exakt en månad kvar till Jul!

Publicerad 2012-11-25 13:14:13 i Allmänt

Så dagen på äldreboendet har fördrivits med att spela jullåtar på en nylonsträngad gitarr varvat med att norpa pepparkakor ur kakeburken. 
 
Det känns lite som att jag kommer missa julen i år, eller den kanske befinner sig i Australien i någon slags skepnad också. Hur som helst börjar jag få härliga julkänslor och jag börjar bli väldigt nostalgisk över allt som gäller julen, Jag tvingade min familj till att ha glöggafton med mig härom kvällen, jag har redan ätit ett julbord, jag har varit med på luciaövning på skolan och idag frågade jag mormor om vi kunde baka pepparkakor nån dag. Så trots att jag åker bort samma helg som julmarknaden och luciakröningen äger rum här i byn så tror jag att jag kommer hinna med det mesta som hör julen till, imorgon ska jag förresten äta julegröt på jobbet också, mums! Trodde att alla mina julförväntningar försvann med min morfar för flera år sedan samtidigt som min äldre ålder kikade fram. Vad jag trodde börjar visa sig vara fel och jag är ganska säker på att jag kommer liga exakt lika klarvaken natten innan denhär julen som natten innan alla andra julaftonsmornar. Härliga jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela