Snällt att jag får vara med dig Livet!

Jag älskar dig för det

Ett annat land

Publicerad 2012-11-13 23:15:00 i Allmänt

 

Just nu finns jag inte i Sverige längre, jag jobbar i Sverige jag bor i Sverige och mina vänner bor i Sverige men mina tankar är lång långt borta i ett land kallat “Down under”, om mindre än en månad lyfter mitt flyg från Arlanda till Sydney, om mindre än en månad är jag äntligen på väg!

 

Jag vet att många har gjort samma resa innan mig, jag vet att jag inte är den första 19-åriga tjejen som lämnar Sverige för en tid i Australien, men jag vet att det är precis lika speciellt för mig när planet lyfter som det var när planet lyfte för den allra första tjejen.

 

För snart ett halvår sedan avklarade jag gråtandes vår student, en student som jag tog på Sandö, tillsammans med Sandö och mina allra bästa och sannaste vänner. För längesedan lämnade jag också livet i Ramsele. Smått smått har det livet återigen krupit tillbaka till mig, det har krupit tillbaka till mig genom ett vikariejobb som jag fick på Högstadieskolan här hemma. Att lära känna ungdomar som lever här ger mig förståelsen att det fortfarande finns liv här i byn, ett viktigt liv för många vilket det även varit för mig. Livet här har krupit tillbaka till mig eftersom jag jobbar inom äldrevården och där lärt känna både kollegor (en rätt stor del i Ramsele) och de äldre. Det har krupit tillbaka till mig genom att bo hemma och på nytt lära känna släktingar, farmor, mormor, mamma pappa och Bobbo. Visserligen har det krupit tillbaka rätt mycket fast nu på ett helt annat vis. Jag måste säga att det kommer bli sorgligt att åka på vissa vis, att lämna vänner, familj och mitt liv är svart på vitt sorgligt, men jag kommer skapa nya vänner, familj och liv för ett tag och det känns bra att detta kommer står kvar när jag vänder hemåt igen, inte på samma vis, men på något vis. Jag är redo, jag känner mig klar, jag är redo att lämna för att skapa nytt och jag vill göra det nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela