Snällt att jag får vara med dig Livet!

Jag älskar dig för det

Känns det rätt så gör det!!

Publicerad 2013-01-27 03:41:24 i Allmänt


Trots att årets jul var den konstigaste på länge på grund av ändring av vissa traditioner såsom väder, familj på olika ställen, andra datum osv så fick jag den bästa julklappen någonsin av min familj och mig. Det krävdes några timmar i en musikaffär men det var det värt, för när man hittat rätt så är det verkligen rätt. Det var omöjligt att släppa just denhär gitarren när den gav mig ungefär samma känsla som när jag slutade spela på min nylonsträngade gamla skolgitarr som jag fick när jag gick i trean och började spela på en ny och fin stålsträngad gitarr. Fingrarna liksom kliar när man inte kan spela och själen är inte riktigt lugn fast man inte förstår vad det är, man måste spela på den helt enkelt. Den har lyckats förgylla många dagar just genom att man kan spela på den och även för att man får bära runt på den tillsammans med all annan packning när man reser längs hela Australien. Så snäll han är mot mig!

 

Här är lite bilder från julen som lugnt spenderades i ett eget hus i Rockhampton med god mat och goda vänner!

 
I år var det barnen som stog helt och fullt för matlagningen, släng dig i väggen morsan!
 
 
Det är kul att vara de som står i köket ibland.
 
 
lagalaga
 
 
Julfrukosten var helt utomjordisk med risgrynsgröt gjord på ris som huvudrätt, självklart fanns det även skinkmackor att tillgå!
 
 
Det spelades en hel del seriös poker under veckan
 
 
 
 
 
ett gott resultat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela