Snällt att jag får vara med dig Livet!

Jag älskar dig för det

En blandning av sol och regn

Publicerad 2013-01-28 11:31:15 i Allmänt

Jag har rest ett tag nu, fast det har varit så fullt upp att tiden verkligen gått undan. Nu är det faktiskt bara några dagar kvar tills jag ska åka ner till Sydney och börja jobba som Au Pair, aldrig hade jag väl kunnat se mig själv som en au pair men det känns spännande samtidigt som det är lite läskigt också. Jag ska faktiskt flytta in i en helt annan familj i ett halvår, tillsammans med dem ska jag bo, leva, äta och bajsa. Jag ska jobba och jag ska vara vänner. Jag tror att det kommer gå riktigt bra och bli riktigt kul, det är bara själva tanken som är lite konstig. 
 
 
När jag fick veta vilket datum jag skulle börja jobba var det dags att göra en hållbar plan för hur resrsutten skulle fortsätta. Till sydney var det helt klart en liten bit kvar.. Vi bestämde oss för att stanna till på några fler ställen som vi ville se, men sedan ville vi stanna ett litet längre tag på samma ställe för att slippa att en massa dagar går åt till bussåkande, hostelbokande, packande, handlande etc etc. Vi har nu därför stannat till i en hel och lugn vecka i Byron Bay där vi bara semestrar.
 
Som de som kollat på nyheterna redan vet så har det varit rätt mycket stora bränder i Australien ett tag, vi har dock inte brunnit utan bara sett någon brand på håll, men hettan har verkligen slagit till på riktigt. Bara strax innan vi anlände hit har det varit så varmt att man dragit sig lite (till och med rätt mycket) för att gå ut i solen och värmen, ac har varit det bästa man vetat och vissa dygn som vi bodde utan ac kändes det som att man aldrig skulle kunna bli avkyld igen. Det kändes ungefär precis som att man var en kräfta som helt plötligt efter sitt lugna liv i en sval älv stoppas i en dillgrytan för att kokas.
 
Vad som däremot hände när vi anlände till vårt semesterställe var att vi möttes av ett monsunregn som aldrig verkar vilja sluta. Det regnar så mycket att man knappt kan gå ut och det blåser fler sekundmeter än vad Melissa får uppleva i Umeå på ett helt år.Jag är dock glad att vi lyxat till det hela med att hyra en egen liten lägenhet eller stuga med veranda där vi kan äta istället för att dela dorm på ett hostel med massa andra människor.
 
Idag har vi haft myskväll hela dagen, vi har haft tacomiddag, spelat gitarr och sjungit, kollat på nyheter, ätit vattenmelon, sovit, dippat morötter och gurka, fått strömavbrott som lett till tändA ljus. Det kan vara rätt skönt med oväder ibland.
 
 
 
Regnet gav sig för ett tag så kameran kunde följa med ut men då hade visst vattenpölen som varit en mindre översvämmning gett sig rätt rejält. Manne är dock fortfarande lite orolig för att regnet ska komma och ta han..
 
 
 
Något som slog oss båda när vi kom in i vårt krypin var att det saknades en spis i köket.. Vi har därför fått lärt oss hur man lagar mat genom att endast använda en microvågsugn. Här ser ni en mycket fin helt microgjord pumpaomelett som exempel. Fler gourmeträtter har och kommer att lagas!
 
 

Kommentarer

Postat av: Ronja

Publicerad 2013-01-28 13:25:53

Kul att vi får hänga med på din resa. Det är så häftigt med cyberspace att man vill hoppa högt! Här sitter jag hemma i lill-sverige och läser en trökig text om syrabas-balans, varför man nu behöver kunna det? medan du är ute och flaxar i storvärldn! :)) Lycka till hos din nya familj, hoppas dom är kanon! KRAM // Ronja kusin

Svar: Jaa det är verkligen häftigt detdär med cyber Ronja! ;) Förstår inte heller varför man ska kunna det, jag förskjuter allt sådant tills vidare istället! Tack och ha det jättebra i lill-sverige! KRAMAR
Moa Stromkvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela