Snällt att jag får vara med dig Livet!

Jag älskar dig för det

Sudda sudda bort din sura min

Publicerad 2012-11-14 22:28:44 i Allmänt

Idag träffade jag en människa som gav mig energi! Hela hon sprudlade av energi och trots att jag inte alls kände henne blev jag lika ivrig och energifull tillbaka. Så vill jag också bli, jag vill ge andra människor energi. Jag vill orka vara just så glad hela dagarna mot alla människor. Så ska jag bli, det kan inte vara så svårt, en inställningsfråga helt enkelt. Det finns alldeles för mycket av trötta, sura och otrevliga personer på fel platser här i samhället, de som liksom suger musten ur en vid första anblicken. De får en att känna sig besvärlig och obekväm fast man inte alls är det. Många av dem får ju faktiskt betalt för att vara pigg och glad, sura kan ni göra för er själva! Såna människor skall bemötas med ett leende och orkar de inte ge ett tillbaka så ska jag fortsätta min dag som en glad människa i alla fall. Varför inte börja dagen med att ge sig själv ett stort leende i spegeln? Det sa min mamma en gång till mig och tro mig, det funkar faktiskt trots att mamma-grejer kan vara rätt töntiga ibland. Ingen behöver ju få veta att du gör dem, man ska bara göra dem för sitt eget må bra mående!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela