Snällt att jag får vara med dig Livet!

Jag älskar dig för det

Resan har börjat!

Publicerad 2012-12-16 12:11:18 i Allmänt

Äntligen har jag kommit bort från Sydney, blåsten och ett äckligt hostellrum för att istället hittat till värmen, resekamrater och och finare ställen. I Tisdags var det dags för en flygtur igen, mitt leende växte och växte längs turen när jag såg hur solen strålade och hur fint landskapet uppe i norra Australien var, det var helt klart lätt värt tre timmar till med ont i benen och rastlöshet i själen! Jag möttes upp av glada Manne, Magda och Peter och nylagad mat för att sedan packa iväg sig igen mot Magnetic Island, en ö som föll mig rätt perfekt i smaken där vi har semestrat oss i en vecka nu. Solat, badat, blivit mindre jetlaggad, tränat, vandrat, ätit, sett lite djur, sett fina omgivningar lärt kännas bättre och sånt man brukar syssla med när man har semester. Det enda som möjligen saknades på listan var kanske att dyk, vädret i vattnet har tyvärr inte varit lika bra som det på land. Nu har vi återvänt till fastlandet och staden Townsville för att under några dagar se vad denna stad har att erbjuda. 
 
 
Detta var på mitt första hostell i Sydney. I den diskhon bor det mer än man kan tro och denna bild gör stället mer än rättvist
 
!
 
 
 
Min ac var rätt varm och ljudlig..
 
 
 Det här är mina fina resekamrater, utsikten var också rätt fin.
 
 
 
Där solen bor är det viktigt att smörja! Solskyddsdunken alltid är med för insmorning morgon, kväll och cirka fem gånger där emellan.
 
 
 
För att få fram julkänslorna på bästa möjliga sätt i detta land så byggde vi en sandman!
 
 
Det bjuds på god mat varje dag, om än lite sammasmaklig ibland. budget är både gott och mättande
 
 
Man får även smaka på utomjordiska kombinationer här, vår sista måltid på ön bestod av det som fanns kvar. Det sista av fem kilo morötter tillsammans med kikärtor och bönor med smak av curry. Bekvämligheter i köksutrustning sådant som tallrikar och bestick fanns inte att tillgå just idag.
 
 
Att tälta är också ett roligt budgetalternativ i detta land. Komforten är lite hårdare och ibland varmare och ljudligare (fågelsången är inte skön här) än normalt men helt okej. Ett plus är att man får träffa wallabys och nattdjur utanför tältet, de är trevliga. 
 
 
Min favoritfrukt växer i buskar här, det kan jag tycka är lite orättvist i jämförelse hur det är i Sverige.

Kommentarer

Postat av: Linn!!

Publicerad 2012-12-18 13:35:59

SKRIV MER DÅ

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela